יום שבת, 24 בנובמבר 2012

7 פונטים לשיפור המצגות שלך

אחד היתרונות של תוכנת מצגות הוא מהירות ההתחלה. בלחיצת כפתור יש לנו תבנית לשקף ראשון, מיקומים תמונות גופנים והכל. הצד השני של המטבע הוא שאת אותה תבנית יש לכל האנשים האחרים שמשתמשים באותה תוכנה.

דרך פשוטה לייצר מצגות ייחודיות היא שינוי הגופן. מאחר ולרוב המצגות שלנו כוללות טקסט, שימוש בגופן שהקהל לא מכיר או לא רגיל לראות במצגות הופך את השקף לקצת יותר מעניין ויזואלית. 

הבעייה עם גופנים היא שהם יכולים להטעות. באחת המצגות שכתבתי השתמשתי בגופן שנראה מעניין ממבט ראשון, אבל כבר אחרי 2-3 דקות של הרצאה המשיכה הראשונית נעלמה והגופן נראה פשוט מכוער. כדי שלא תפלו במלכודת הגופנים המטעים, ריכזתי עבורכם 7 גופנים חינמיים שהשימוש בהם במצגות עובד מעולה. 

הגופנים מחולקים ל-3 קבוצות: כותרות, גוף הטקסט וקוד. רצוי לשלב גופנים מקבוצות שונות באותה המצגת (למשל, גופן אחד לכותרות ואחד לקוד), אבל מאוד מסוכן לשלב שני גופנים שונים מאותה קבוצה. זה מבלבל ונראה קצת כמו טעות.

1. כותרות: Museo Slab

גופני סלאב הם גופנים עם סריפים גדולים במיוחד. אני מאוד אוהב להשתמש בהם לכותרות, או אם יש לכם שקף הכולל משפט טקסט אחד בלבד במרכז השקף. 
מוזיאו סלאב עוצב על ידי ג'וש ביוונגה, כשנה לאחר שעיצב את הגירסא המקורית והרגועה יותר של הגופן - Museo. זהו גופן ידידותי שמיד מושך אליו את רוב תשומת הלב. 

2. כותרות: Fertigo Pro

עוד גופן של ג'וש ביוונגה. הוא מעוגל ומסוגנן. מתאים מאוד לשלב עם גופני טקסט פשוטים. השתמשו בו לכותרות או משפט טקסט מרכזי בשקף. עובד מעולה לצד תמונות, אז אם רוב השקפים שלכם כוללים תמונה ולצדה משפט טקסט קצר גופן זה הוא בחירה טובה. 

3. כותרות: Arvo

טוב כבר הבנתם שאני אוהב להשתמש בסלאבים לכותרות. גופן זה נכתב על ידי אנתון קוביט עבור ספריית פונטי הרשת של גוגל (Google Web Fonts). בהשוואה למוסאו סלאב, הקווים ישרים יותר וגם האותיות רחבות יותר. 

4. גוף הטקסט: PT Sans

חברת ParaType שחחרה משפחה גדולה של גופנים שזהו אחד מהם. הגופן ללא סריפים, ולכן הוא מעולה לגוף הטקסט במצגת — לא מושך יותר מדי תשומת לב, ומשתלב טוב עם גופני הסריף של הכותרת. נמצא בשימוש בשלטים, מסכי מידע, קיוסקים ועוד מאחר והוא מאוד קריא גם ממרחק.

5. גוף הטקסט: Droid Serif

גופן סריף שפותח על ידי גוגל עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד. גופני סריף מתאימים לגופי טקסט גדולים וצפופים, לכן אני בדרך כלל לא משתמש בהם למצגות, אך אם השתמשתם בגופן כותרת ללא סריפים, ומתחשק לכם לגוון בגוף הטקסט זו אפשרות מעניינת.

הוא בעיקר מומלץ אם השקף שלכם עמוס בטקסט, ואנחנו יודעים שהשקפים שלכם לא כאלה.

6. קוד: Monaco

שינוי מרענן מה Courier New שאנו רגילים אליו, מונקו מודגש יותר ומבליט את הסימנים השונים כך שהקוד בשקף שלכם יראה טוב יותר מרחוק.
מתאים במיוחד למצגות.

7. קישוט: Note This

חוץ מקוד, טקסט וכותרות, לפעמים אנו רוצים להוסיף הערה קטנה כמו בכתב יד ליד אחת התמונות או האיורים בשקף. ניתן להשתמש בגופן כתב-יד זה במקום Lucida Handwrite ולקבל אפקט מעניין. רק זכרו — כששמים גופן כתב-יד במצגת גודל הכתב צריך להיות מאוד גדול כדי שגם אנשים היושבים מאחור יוכלו לקרוא.

לסיכום, שימוש בגופנים ייחודיים יכול לתת למצגת שלכם קצת יותר אופי ולהוסיף ”תיבול ויזואלי“ לשקפים. כשהגופן בא בנוסף למצגת מעולה ומסר מעניין הוא יכול לשדרג מאוד את המצגת.

באיזה גופנים אתם משתמשים למצגות ? ספרו לי על כך בתגובות ! 

תגובה 1: