יום שבת, 3 בנובמבר 2012

בואו נגרום לסקס להישמע משעמם

מקור: 123rf.com
זה לא סוד שאנשים אוהבים סקס. זה גם לא מפתיע בהתחשב בעובדה שאנו צאצאים לשושלת ארוכה של אנשים שנאלצו לקיים סקס כדי שאנו נגיע לעולם. סקס מוכר כי הוא אחד הדחפים המעניינים והראשוניים שיש לנו בתור בני אדם.

ומסתבר שעם בחירה נכונה של שקפים — אפשר לגרום לסקס להיות מאוד משעמם.

בפוסט השבוע אני רוצה לעבור על העקרונות שהופכים מצגת למשעממת (אבל ממש), ולהציג עבורכם את המדריך המלא להרדים את המאזינים שלכם, גם אם הנושא מעניין ורלוונטי עבורם.

1. כתבו שקפים עמוסים במלל

התחנה הראשונה שלנו ביצירת מצגת משעממת היא השקפים. מתכון בטוח לשעמום הוא ריבוי מלל על שקפים באופן כזה שכשמישהו מסתכל (ויזואלית) על השקף, כל האזור יראה כמו בליל שחור/לבן, בלי אפשרות לזהות פרטים, קצת כמו התבוננות בקן נמלים.

לצורך הדוגמא, בואו נשווה את שני השקפים הבאים:



רק דמיינו את הסיפור המרתק שהמרצה שקיבל את השקף הימני יכול לספר, את כל הפרטים הלא כתובים שאפשר להוסיף כשמסבירים על הגמטה הזכרית שמחפשת את שותפתה, ובצד השני דמיינו את המרצה המשועמם שנתקע עם השקף השמאלי.
גם אם אותו מרצה ירצה מאוד להיות מעניין, רק להתחיל להסביר את מה שכתוב בשקף כבר ישעמם את כולם ויגמור חצי הרצאה, מה שלא ישאיר הרבה זמן לסיפורים.

2. הוסיפו שקפים מיותרים

בואו נניח שבהרצאה על התרבות מינית החלטתם לספר שלרוב הגמטות מחולקות לזכר ונקבה, אך לא בכל המקרים. שקף שיכלול רשימה של כל המינים ההטרו-גמטיים הוא מיותר לחלוטין ויתרום רבות לתחושת השעמום.
מה קורה כששקף זה מופיע על המסך ? או שהמרצה יעבור אחד-אחד על הרשימה, או שידלג על השקף במשפט מתנצל (”רשימה מלאה אתם יכולים למצוא בשקף, אנו נמשיך הלאה“).

אם בטעות הייתם באמצע סיפור מעניין לפני שהגעתם לשקף המיותר, הצלחתם לקטוע את רצף הדיבור, לחסל את המתח ולשלוח את כולם חזרה לפייסבוק.

רוצים להיות משעממים ? אם יש לכם מידע אנציקלופדי שאנשים יכולים בקלות למצוא לבד — הכניסו אותו כשקף או אפילו שניים.

3. הדגישו את הפרטים הקטנים או השליליים

דרך בטוחה נוספת לשעמם (עובדת מעולה באקדמיה) היא התמקדות בפרטים הקטנים או השליליים. אם תפתח את ההרצאה במילים ”לפני שאוכל לדבר על חיי המין של הצפרדעים, אני הולך להתחיל בהסבר הרקע התיאורטי והאנטומי של חיות אלו“, ואז תשקע בכל הפרטים התיאורטיים המשעממים — עד שתגיע לעיקר כבר אף אחד לא יקשיב לך.

כשאתם מעבירים הרצאה משעממת, נסו להתחיל מהפרטים המשעממים ולדחות את החלק המעניין לסוף.

יש לכם רעיונות נוספים איך לשעמם את המאזינים שלכם גם בנושאים מעניינים ? ספרו לי על זה בתגובות !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה