יום שבת, 23 בפברואר 2013

למה לחכות לפורים ? תחפושות שיעזרו לכם לאורך כל השנה


רק נסו לספר לאנשים שסביבכם שאתם חוששים מההרצאה הבאה, ותוך זמן קצר תשמעו את הקלישאה הישנה: ממה יש לחשוש ? פשוט היה עצמך ויהיה בסדר. המציאות היא כמובן שונה בתכלית, אז לכבוד פורים החלטתי לבדוק אתכם למה תחפושת טובה יכולה להיות שימושית גם (ובמיוחד) בימים רגילים.

1. אתה לא כזה מוצלח כמו שחשבת


בוא נחשוב יחד על המיומנויות, הידע והיכולות שלך בנושאים השונים. סביר להניח שיש נושאים בהם אתה חושב שאתה יודע הכל, ונושאים בהם אתה חושב שיש לך עוד מקום להשתפר.
מה לגבי הרצאות ? האם אתה מרגיש שההרצאות שלך הן הכי טובות שיכולות להיות, או שיש מקום לשיפור נוסף ? אם בחרת בתשובה הראשונה אז כנראה שלהיות עצמך זו העצה הטובה ביותר עבורך. 
מצד שני, אם אתה מרגיש שיש עוד דברים שאינך יודע, שקיימת אפשרות שההרצאות שלך יהיו יותר מעניינות, יותר מצחיקות, יותר משכנעות או פשוט טובות יותר באופן מסוים אז להשאר עצמך זה רעיון רע. עדיף לנסות להיות משהו קצת יותר מוצלח.

2. אבל ההרצאה מחר — מה עושים ? 


התשובה: מתחפשים. בפורים אנו בוחרים להיות מישהו שאנחנו לא. אנו מנסים בגדים שהם לא שלנו, חתך-דיבור שונה מהרגיל או צורת הליכה שונה. אם אתה יכול יום אחד לדבר בשפה גבוהה כחלק מתחפושת, אולי תוכל להמשיך את זה גם ליום שלמחרת, ולזה שלאחריו. 
אם הצלחת להתלבש כמו פיראט ולצאת מהבית כחלק מהתחפושת, למה שלא תנסה לשים חליפה יפה או מכנס מחויט גם ביום רגיל ? מה כבר יהיה הנזק ? 

כשלובשים תחפושת בפעם הראשונה זה מרגיש קצת כמו פורים. לאנשים סביבכם קל מאוד לראות שאתם מחופשים — מכנס שלא יושב בול, דיבור לא מדויק או הבעת פנים. כולם יסגירו שמתחת לתחפושת מסתתר אותו "אני" ישן שרציתם לשנות. אבל, דבר מדהים קורה לאלו שמתמידים: בחירה וחזרה מייצרות הרגל, וכך התחפושת הופכת ל"אני" הטבעי. 

לא מאמינים לי ? נסו לצאת לריצת-בוקר שלוש פעמים בשבוע, ולהתמיד בכך מספר חודשים. בהתחלה אתם תסתכלו על האנשים שרצים לידכם ותרגישו לא שייכים, אבל עם הזמן הכושר הגופני משתפר, מבינים מה עושים עם השתייה ואפילו מתחילים לזהות פרצופים של רצים אחרים. 

תחפושת של פעם בשנה היא קוריוז, תחפושת בשילוב חזרה היא הדרך שלכם להשתפר ולשנות. באנגלית אומרים Fake it till you make it, ולנו נשאר רק לקוות שהתחפושת תחזיק מעמד גם כל השנה. 

גם אתם מתעצבנים כשממליצים לכם "פשוט להיות עצמכם" ? ספרו לי על זה בתגובות ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה